Laadun vuodesta jatkuvaan laatuun
- Blogi
- |
- 15.01.2018
Vuosi 2017 oli meille arffmanilaiselle Laadun vuosi. Valmistautuminen teemavuoteen aloitettiin jo edellisenä vuonna yhdessä henkilökunnan kanssa päivittämällä ja käymällä läpi kaikkea tekemistä ohjaavia arvojamme.
Alkuvuodesta käynnistimme Laadun vuosi -haastattelut henkilöstömme ja asiakkaidemme kanssa. Haastattelujen kautta saimme paljon arvokasta tietoa ja palautetta, jonka avulla pystymme kehittämään toimintaamme toivottuun suuntaan. Kiitos aktiivisille laatutyömme kehittäjille! Alkuvuoden aikana uudistimme myös laatujärjestelmämme vastaamaan uutta ISO-standardiversiota, ja läpäisimmekin hienosti Bureau Veritaksen laatusertifioinnin (ISO 9001:2015).
Toukokuussa toteutimme jokavuotisen koko henkilöstön työhyvinvointikyselyn, jolla mittaamme työntekijöiden voinnin ohella myös johtamisen ja esimiestyön laatua. Vastausprosentti oli peräti 89,3, ja vastausten perusteella työtekijöidemme työtyytyväisyys on suomalaisten yritysten keskiarvoa paremmalla tasolla. Työhyvinvointikyselyn pohjalta kehityskohteiksi valittiin työn organisointi, viestintä sekä kehittämistä tukevan työkulttuurin vahvistaminen. Työn mielekkyys ja työilmapiiri saivat kyselyssä parhaat arviot.
Syyskaudella starttasi uusi pedagoginen mentoritiimimme, joka tukee koko talon pedagogista osaamista. Olemme investoineet voimakkaasti myös oppimisen työkaluihin ja oppimisympäristöihin, kuten uusiin tietokonelaitteistoihin, koulutus- ja työtiloihin sekä sähköisiin oppimisympäristöihin.
Olemme ylpeitä myös siitä, että koulutustemme saamat arviot ovat hyvällä tasolla. Esimerkiksi pääkaupunkiseudun kotoutumiskoulutusten päättöarvioinnissa 92 % opiskelijoista on antanut vuoden 2017 aikana koulutuksestamme asteikolla 1-5 arvosanan 4 (hyvä) tai 5 (erinomainen).
Laadun teemavuosi on nyt ohi, mutta laadun eteen tehtävä työ ei todellakaan lopu siihen. Toiminnan korkea laatu on meille ykkösasia myös jatkossa!
– Jouni Lukkarinen, toimitusjohtaja